Wpis na listę agentów celnych

    Wpis na listę agentów celnych

    Na listę agentów celnych wpisuje się, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. z 2016 r. poz. poz. 1880 i 1948), osobę fizyczną, jeżeli spełnia następujące warunki:

    1)      ma pełną zdolność do czynności prawnych;

    2)      posiada kwalifikacje lub doświadczenie w zakresie obsługi celnej podmiotów gospodarczych;

    3)      nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi lub przestępstwo skarbowe;

    4)      wystąpiła z wnioskiem o wpis na listę agentów celnych.

    W celu uzyskania wpisu na listę agentów celnych należy złożyć pisemny wniosek do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie zawierający:

    1)      imię i nazwisko;

    2)      adres zamieszkania i adres do korespondencji;

    3)      numer ewidencyjny PESEL, a w przypadku osoby, której nie nadano numeru PESEL - numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

    4)      oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;

    5)      numer i datę decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego – w przypadku uznania kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego uzyskanych w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.

    Do wniosku o wpis na listę agentów celnych należy dołączyć:

    1)    oryginał lub kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem i podpisaną przez osobę ubiegającą się o wpis na listę agentów celnych jednego z poniższych dokumentów:

    →   odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, na kierunku w dziedzinie nauk ekonomicznych, prawnych lub technicznych, obejmującym wiedzę i umiejętności z zakresu prawa administracyjnego i finansowego, w szczególności prawa celnego oraz suplement do dyplomu lub wypis z przebiegu studiów potwierdzony przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni - o ile zostały wydane,

    albo

    →   świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w tym zakresie,

    lub

    → dokument potwierdzający co najmniej trzyletnie doświadczenie w sprawach  celnych;

    2)     informację o osobie z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie braku skazania za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi lub przestępstwo skarbowe – w oryginale sporządzonym nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.

    Wpis na listę agentów celnych obejmuje:

    1)     numer i datę wpisu;

    2)     imię i nazwisko.

     

    Wniosek o wpis na listę agentów celnych należy wysłać na adres: 

    Izba Administracji Skarbowej w Warszawie

                    ul. Felińskiego 2B

                    01-513 Warszawa

    Kontakt: email: ict.440000@mf.gov.pl

                    tel: 22 510 46 77

                    fax: 22 510 49 89

     

     

    Wzór wniosku do pobrania

    Procedura wpisu na listę agentów celnych – pytania i odpowiedzi

    Lista agentów celnych (PUESC)

© Ministerstwo Finansów 2011 - 2018 Przejdź do góry